O firmie

Nasza firma zajmuje się profesjonalną regeneracją i diagnostyką turbosprężarek i wtryskiwaczy Common Rail w autach osobowych, dostawczych i ciężarowych. Do regeneracji używamy wyłącznie części najwyższej jakości oraz dokładamy wszelkich starań, aby każdy nasz klient był zadowolony z naszych usług. Posiadamy nowoczesne maszyny i pracujemy w profesjonalnie wyposażonym warsztacie, który mieści się we Włodzicach Wielkich 88a, 59-600 Lwówek Śląski. Oferujemy usługi naprawcze dla klientów z całej Polski. Wystarczy tylko wysłać do nas uszkodzoną turbosprężarkę bądź wtryskiwacze, a my wykonamy odpowiednią naprawę w możliwie najszybszym terminie. Oferujemy fachową pomoc oraz bardzo krótki termin realizacji zleceń.

 

Regeneracja turbosprężarek

  1. Informacje ogólne

Na każdą zregenerowaną turbinę udzielamy 12 miesięcznej gwarancji. Do każdej turbiny dołączamy protokół wyważenia końcowego, kartę gwarancyjną oraz instrukcję montażu turbosprężarki. W swojej ofercie posiadamy wiele turbin już zregenerowanych, co zapewnia błyskawiczną realizację zamówienia. Mogą nam również Państwo dostarczyć swoją turbinę celem oceny jej stanu i ewentualnej naprawy.

 

  1. Specjalistyczny sprzęt

Posiadamy nowoczesny sprzęt renomowanej firmy CIMAT:

-wyważarkę wysokoobrotową CMT-48 VSR Twin– jest to kompaktowa wyważarka charakteryzująca się bardzo dużą dokładnością pomiaru. W jej obudowie znajdują się dwie wyważarki do rdzeni turbin do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz maszyn budowlanych. Ponadto maszyna oferuje możliwość sprawdzenia szczelności, czy jakości pracy turbosprężarki.

-maszynę do kalibracji zmiennej geometrii TurboTestExpert – oferuje statyczną dynamiczną możliwość regulacji zmiennej geometrii metodą przepływową. Pozwala również na regulację zmiennej geometrii według wartości współczynnika ciśnienia doładowania mierzonego na wyjściu turbosprężarki, gdy turbina pracuje na obrotach i pod obciążeniem jak w samochodzie. Jest to tzw. metoda ciśnieniowa. Dodatkową funkcją tego modelu maszyny jest pomiar wydajności strony kompresji turbosprężarki. Za pomocą wbudowanego modułu Wi-Fi baza danych jest na bieżąco aktualizowana.

  1. Proces regeneracji
  2. Weryfikacja podzespołów po rozebraniu turbiny na czynniki pierwsze
  3. Mycie elementów w myjce wysokodźwiękowej
  4. Szkiełkowanie za pomocą kryształków szkła
  5. Wymiana zużytych części na nowe najwyższej jakości (koło kompresji, wirnik, zestaw łożysk, uszczelnienia)
  6. Kontrola szczelności olejowej
  7. Wyważenie turbiny
  8. Kalibracja zmiennej geometrii
  9. Sprawdzenie wydajności turbosprężarki i wydruk protokołu
  10. Zamówienia turbosprężarek

Zamówienia mogą Państwo składać drogą mailową bądź telefoniczną. Turbosprężarka wysyłana jest pod wskazany adres na terenie całej Europy za pobraniem lub po wcześniejszej wpłacie. Po ustaleniu możliwe jest zdanie starej turbiny kurierowi. Jeżeli ta czynność jest niemożliwa np. turbosprężarka nie jest jeszcze zdemontowana, mają Państwo 7-10 dni na jej odesłanie na adres warsztatu. Zdanie starej turbiny jest podstawą wystawienia gwarancji, którą wysyłamy niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki. Jeśli nie mogą Państwo oddać starej turbiny, wówczas doliczamy kaucję w wysokości 200-500 zł, w zależności od rodzaju turbiny.

  1. Montaż turbosprężarki

Nieprawidłowe użytkowanie lub modyfikacje mogą doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Podstawą jest ustalenie przyczyn niesprawności turbosprężarki i ich eliminacja, zanim przystąpi się do montażu nowej lub zregenerowanej turbosprężarki.

  1. Przed montażem należy sprawdzić, czy:

– przewody zasilające turbosprężarkę w powietrze i olej są czyste (nie może być żadnych zanieczyszczeń i ciał obcych);

– chłodnica powietrza jest drożna i niezaolejona;

– katalizator jest drożny i sprawny;

– przewody olejowe oraz przewód odprowadzania oleju z turbosprężarki są drożne, szczelne i nie zakłócają przepływu oleju;

– ciśnienie oleju smarującego turbosprężarkę nie jest za niskie, ani za wysokie w porównaniu z ciśnieniem wynikającym ze specyfikacji danego typu silnika.

  1. Niedopuszczalne jest stosowanie silikonów lub past do uszczelniania przewodów powietrznych, spalinowych, olejowych i wodnych. Należy stosować wyłącznie uszczelnienia zalecane przez producenta silnika.
  2. W pierwszej kolejności zaczynając montaż nie należy podłączać przewodu zasilającego turbosprężarkę olejem. Wszystkie pozostałe podłączyć.
  3. Po montażu trzeba upewnić się, że podczas czynności montażowych do turbosprężarki nie dostały się żadne zanieczyszczenia.
  4. Obowiązkowo wymienić olej silnikowy oraz filtr oleju na nowe przed pierwszym uruchomieniem silnika po montażu lub przed montażem.
  5. Obowiązkowo wymienić wkład filtra powietrza na nowy przed pierwszym uruchomieniem silnika po montażu turbosprężarki.
  6. Następnie należy odłączyć zapłon (w przypadku silników benzynowych) lub odciąć dopływ paliwa (w przypadku silników wysokoprężnych).
  7. Po montażu (bez podłączenia przewodu zasilającego w olej) należy obracać wałem korbowym silnika za pomocą rozrusznika do momentu pojawienia się oleju przy turbosprężarce, po czym podłączyć przewód zasilający turbosprężarkę olejem oraz obracać wałem korbowym przez ok. 20 sekund celem wypełnienia korpusu turbosprężarki odpowiednią ilością oleju.
  8. Następnie należy uruchomić silnik na obrotach biegu jałowego przez kilka minut i kolejno sprawdzić szczelność wszystkich przewodów podłączonych do turbosprężarki.

Stan techniczny silnika, w którym została zamontowana naprawiona turbosprężarka musi zapewniać efektowne smarowanie zespołu turbosprężarki. Pompa oleju musi zapewniać odpowiednią wydajność oraz ciśnienie oleju. Zużyta pompa nie zapewnia odpowiedniego smarowania i może doprowadzić do uszkodzenia wirników turbosprężarki. Nie wolno dopuścić do powstania nadciśnienia w skrzyni korbowej silnika, gdyż może to powodować utrudniony spływ oleju z turbosprężarki. Obowiązkowo należy sprawdzać poziom oleju i zapewniać jego odpowiedni poziom.

 

Scroll Up